Magazinele online, noua bula a economiei?

In ultimii trei ani cred ca s-au deschis peste 100.000 de magazine online in Romania. Sa fie acest gen de afacere noua bula a economiei? Sau sa fie vina Facebook-ul si a celorlalte mijloace de comunicare si socializare online?

Facebook reprezinta o noua era in ceea ce priveste internetul si, in special, socializare. Atentie! am spus socializarea si nu socializarea online deoarece nu mai este vorba doar de online. Facebook a devenit aproape un mod de viata pentru multi dintre noi. Odata cu dezvoltarea exponentiala a Facebook-ului, s-au dezvoltat si multe alte platforme de socializare online si, toata aceasta dezvoltare a socializarii si comunicarii online a marit mijloacele prin care pot fi vandute produse pe internet. Ca si consecinta logica, au inceput sa apara din ce in ce mai multe afaceri online, in special magazine de retail bazate exclusiv pe prezenta online.

Ca afaceriile cu magazine online sunt sau nu o bula, ca ele reprezinta viitorul sau ca sunt doar etapa speculativa , probabil numai timpul va putea demonstra. Insa, in principiu cam orice ce beneficiaza de o dezvoltare rapida, are parte si de un declin pe masura.

Comunicarea online si internet marketingul sunt domeniile viitorului?

Coroborand cu cele mentionate in paragrafele anterioare, raspunsul automat ar fi da. Insa ce inseamna comunicare online sau internet marketing? Insemna de fapt, in umila-mi parere, aceleasi tehnici de comunicare si marketing ca si pana acum, insa cu aplicabilitate prin uneltele puse la dispozitie de internet.

Mi-am propus sa fiu sarguincios si serios si sa scriu foarte mult despre aceste subiecte. O sa fie articole fara pretentii de profesionalism. Doar opinii si observatii ale unui om ,care nu se pricepe poate nici 10% la ceea ce inseamna aceste lucruri, dar care este pasionat de comunicare si marketing, in general.

Recomandare: Un articol despre viata online scris in 2011 :)